سیستم ویپ

این وبلاگ به معرفی کامل سیستم ویپ می پردازد.

سیستم ویپ

این وبلاگ به معرفی کامل سیستم ویپ می پردازد.

بسته نرم افزاری اعمال سیاست ها و محدودیت ها

ماژول اعمال سیاست ها و محدودیت ها در یک نگاه

شاید در نگاه اول اعمال محدودیت در سازمان ها امر جالبی به نظر نرسد اما اگر مدیریت زمانی مکالمات در اعمال سیاست ها و محدودیت ها های سازمانی با هدف افزایش نظم و بالارفتن بهره وری سازمان تدوین شود، به یک امر مفید و غیر قابل انکار تبدیل خواهد شد .

ماژول اعمال سیاست ها و محدودیت های ویپینگ نیز به سازمان شما کمک خواهد کرد تا به آسانترین روش و بهترین ابزارها و اعمال سیاست های دلخواه و متنوع در سیستم مرکز تلفن ویپ سازمان ، به اهداف عالیه ذکر شده در سازمان برسید .

ماژول اعمال سیاست ها و محدودیت های ویپینگ یک جایگزین مناسب ، خدمات ویپ کامل و بومی از ماژول Custom Context برای الستیکس و ایزابل و FreePBX می‌باشد که در جهت سیاست گذاری تماس های سازمان شما توسعه داده شده است . این ماژول دارای ۳ زیر ماژول با عناوین زیر می‌باشد :

  1. مدیریت زمانی مکالمات
  2. مدیریت ارتباطات داخلی
  3. مدیریت تماس با خارج از کشور

در ادامه به معرفی قابلیت‌های هر ۳ زیر ماژول خواهیم پرداخت .


  • مدیریت زمانی مکالمات در اعمال سیاست ها و محدودیت ها
  • مدیریت تماس داخلی در اعمال سیاست ها و محدودیت ها
  • مدیریت زمانی مکالمات در اعمال سیاست ها و محدودیت ها
  • مدیریت مکالمات خارج از کشور در اعمال سیاست ها و محدودیت ها
  • ویرایش اطلاعات در مدیریت تماس داخلی در اعمال سیاست ها و محدودیت ها
  • سیاستها و محدودیت ها

مدیریت زمانی مکالمات ( مدیریت بر حجم و زمان مکالمات پرسنل سازمان)

اولین مورد از این مجموعه‌ی شگفت انگیز ، اعمال محدودیت زمانی برای مکالمات پرسنل می‌باشد . شما این امکان را خواهید داشت تا برای تک تک کارمندان خود به صورت کاملا جداگانه و سفارشی ، محدودیت بر حجم مکالمات و محدودیت بر زمان مکالمات اعمال نمایید .

به عنوان مثال آقای X فقط از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر می‌توانند با تلفن صحبت نمایند و در خارج از این بازه تماس‌های وی به صورت اتوماتیک قطع خواهد شد .

و یا برای مثالی دیگر خانم Y در طول روز می‌توانند فقط ۱۰ دقیقه مکالمه با خارج از سازمان داشته باشند و خدمات voip پس از اتمام این اعتبار این فرد نتواند با خارج از سازمان تماسی بگیرد .

و یا برای مثالی دیکر آقای X اجازه تماس با خارج از سازمان را در کل ندارند و فقط می‌توانند به تماس‌های ورودی پاسخ دهند .

و یا حتی پیچیده تر : خانم Y می‌توانند ۱۰ دقیقه با بیرون تماس بگیرند و کلا ۳۰ دقیقه با خارج از سازمان صحبت نمایند . ( ۲۰ دقیقه اجازه برای پاسخ دادن به تماس‌های ورودی دارند)

اما قابلیت بزرگی در این ماژول قرار داده شده که به شما این امکان را می دهد تا هنگام اتمام اعتبار کاربر برای دریافت تماس از خارج از سازمان ، ارتباط قطع نشده و به یک مسیر جایگزین برای برقراری ارتباط فرستاده شود .

به این ترتیب، شما به سادگی توانستید برای هر کارمند محدودیت جداگانه و سفارشی مطابق سیاست های سازمان خود اعمال کنید.

مدیریت زمانی مکالمات در اعمال سیاست ها و محدودیت ها

مدیریت زمانی مکالمات در اعمال سیاست ها و محدودیت ها

مدیریت مکالمات خارج از کشور

اگر قصد کنترل و اعمال سیاست روی تماس های گرفته شده از سازمان با خارج از کشور را دارید، این بخش از بسته نرم افزاری ما مورد توجه شما قرار خواهد گرفت .

شما می توانید انتخاب کنید که تماس های با مقصد خارج از کشور بدون هیچ درنگی سریعا قطع شود و یا برای برقراری ارتباط با خارج از کشور از کاربر رمز عبور دریافت کند که این رمز عبور توسط شما در سیستم ذخیره شده است .

در کنار این تنظیمات ، این امکان وجود دارد تا شما بتوانید برخی از کارمندان خود را در سازمان از اعمال این محدودیت ها مستثنی کرده و به آن ها اجازه بدهید تا بدون محدودیت با خارج از کشور تماس برقرار کنند .

اگر مایل هستید تا تمامی تماس های خارج از کشور در سازمان تحت کنترل شما باشد، نگران نباشید زیرا با استفاده از این ماژول و فعالسازی ارسال گزارشات به ایمیل ، گزارش هر تماس به مقصد خارج از کشور برای شما به لحظه ایمیل شده و به این ترتیب کنترل کاملی از آنچه به عنوان تماس خارج از کشور در سازمان شما وجود دارد، در اختیار شما قرار می گیرد.

مدیریت مکالمات خارج از کشور در اعمال سیاست ها و محدودیت ها

مدیریت ارتباطات داخلی

استفاده از این ماژول نیز بسیار ساده است . شما می‌توانید به صورت نامحدود قانون برای تماس های داخلی تعریف کنید.

شما به راحتی با این ماژول می‌توانید پرسنل سازمان خود را گروه بندی نمایید و برای هر گروه یک قانون مشخص وضع نمایید و یا برخی از کارمندان خود را در این قانون‌ها مستثنی کنید .

به عنوان مثال قانونی وضع نمایید تا فقط پرسنل واحد بازرگانی بتوانند با یکدیگر صحبت نمایند و هیچ واحد دیگری نتواند با واحد بازرگانی مکالمه ای داشته باشد به غیر از مدیریت مجموعه .

یا قانونی وضع نمایید که فقط منشی و یا مدیران ارشد بتوانند با مدیریت کل سازمان مکالمه تلفنی داشته باشند .

و هزاران سناریو که به راحتی با این ماژول قابل پیاده سازی خواهد بود .

مدیریت تماس داخلی در اعمال سیاست ها و محدودیت ها

ویرایش اطلاعات در مدیریت تماس داخلی در اعمال سیاست ها و محدودیت ها

بسته نرم افزاری اعمال سیاست ها و محدودیت ها مناسب چه سازمان هایی می­ باشد؟

این محصول در تمامی سازمان هایی که دارای مرکز تلفنی ویپ مبتنی بر استریسک هستند ضروری می‌باشد . شما با دریافت این محصول و استفاده از آن می‌توانید به راحتی سیاست های خود را در زمینه ارتباطات سازمانی اعمال نموده و از نحوه کار آن برای همیشه به صورت کاملا درست و بهینه مطمئن باشید .

توجه

مباحث شیفت بندی پرسنل در این ماژول به درستی پیاده سازی شده است . به عنوان مثال یک داخلی از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر ممکن است برای یک پرسنل باشد و همان داخلی از ساعت ۱۲ ظهر تا ۴ بعد از ظهر در اختیار یک پرسنل دیگر باشد . تمامی قوانین برای پرسنل وضع می‌شوند ، نه برای داخلی‌ها .

با خرید بسته نرم‌افزاری سیاست‌ها و محدودیت‌های ویپینگ چه امکاناتی نصیب من می شود؟

  1. سه ماژول مجزا برای مدیریت ارتباطات پرسنلی با تمامی امکانات ذکر شده در بالا
  2. نصب رایگان این بسته نرم‌افزاری توسط تیم فنی ویپینگ برای شما
  3. پشتیبانی ۲ ماه کاملا رایگان توسط تیم فنی ویپینک برای این محصول

آموزش کار با CALL FILE ها

مزایای استفاده از CALL FILE ها در استریسک

بگذارید در همین ابتدا یکی از نتایج هیجان انگیز یادگیری و آموزش Call File  ( کال فایل ) ها را برایتان بازگو نمایم :

آیا تا به حال برای شما پیش آمده است که تلفنتان زنگ بخورد و پس از پاسخ دهی با یک متن تبلیغاتی از پیش ضبط شده مواجه شوید ؟ این تماس ها همان تماس های خودکار تبلیغاتی هستند که در مراکز تلفنی , توسعه داده شده اند .

ما هم میخواهیم در پکیج آموزش  Call File به توسعه و پیاده سازی همین کمپین های خودکار تبلیغاتی در مرکز تلفن های مبتنی بر استریسک بپردازیم . صد البته بهره برداری و استفاده از Call File ها فراتر از ساخت این گونه کمپین ها ی تبلیغاتی بوده و خدمات ویپ استفاده های هیجان انگیز تر دیگری هم خواهد داشت . پس با ما همراه شوید .


آموزش کال فایل call file در استریسک

پکیج آموزش CALL FILE و تماس خودکار مناسب چه افرادی می باشد ؟

  1. علاقه مندان به یادگیری مباحث VOIP
  2. علاقه مندان به توسعه استریسک و برنامه نویسان سیستم های تلفنی
  3. مدیران و کارشناسان IT و شبکه
  4. مدیران و کارشناسان تبلیغات و فروش
  5. مدیران و کارشناسان واحدهای پشتیبانی و خدمات پس از فروش

سرفصل های پکیج آموزشی کار با CALL FILE ها و ایجاد تماس های خودکار

  1. معرفی Call File ها و انواع جریان های اجرایی در آن
  2. بررسی ساختار یک Call File
  3. بررسی نکات مهم و عیب یابی در حین کار با Call File ها
  4. معرفی دستورات لینوکس که در پیاده سازی سناریوها از آن ها استفاده خواهد شد (chmode , touch ,….)
  5. پیاده سازی ۲ مثال با ۲ جریان اجرایی مختلف
  6. ساخت یک کمپین تبلیغاتی و تماس خودکار

بررسی سناریوی موجود در این بسته آموزشی

ماژول تولیدی در این سناریو در یک زمان مشخص با یک گروه از مشتریان ما تماس خواهد گرفت و یک پیام تبلیغاتی را برای آن ها پخش خواهد کرد .

نکات مهم و کاربردی در پیاده سازی سناریو :

  1. زمان مورد نظر میتواند هر زمانی در حال و آینده باشد .
  2. ماژول تولیدی شماره تلفن مشتریان فرضی را از یک فایل متنی که به آن داده خواهد شد استخراج کرده و سپس به برقراری تماس با مشتری اقدام خواهد کرد .

با خریداری بسته آموزشی کار با CALL FILE ها چه مزایا و امتیازاتی نصیب من می‌شود ؟

  1. ۹۳ دقیقه فیلم آموزشی با کیفیت برای کار با Call File ها
  2. جزوه آموزشی , شامل کل مباحث عنوان شده در این آموزش در قالب یک فایل Power Point و یک فایل PDF
  3. تمامی کدهای تولید شده در سناریوها ی پیاده سازی شده در این آموزش تحت قالب یک فایل PHP
  4. پشتیبانی فنی به صورت تلفنی و یا تیکت با کارشناسان فنی ویپینگ برای مدت زمان ۱ ماه پس از خرید این پکیج

آیا این بسته آموزشی شامل گارانتی هم می‌شود ؟

صد در صد بله :

چنانچه به هر دلیلی پس از خریداری این بسته آموزشی , این آموزش را کم کیفیت ارزیابی کردید و خدمات voip یا آن را مطابق سرفصل های عنوان شده مشاهده نکردید , فقط کافیست با واحد پشتیبانی ویپینگ تماس حاصل فرمایید تا وجه پرداختی بدون هیچ گونه سوالی به شما عودت داده شود .


حرف آخر

در نهایت به شما پیشنهاد می کنم اگر به دنبال یک آموزش با کیفیت و پروژه محور برای یادگیری کار با Call File ها هستید , بدون شک این محصول همانست که دنبالش بودید ; فقط کافیست شروع کنید .


آموزش AMI در استریسک

با آموزش برنامه نویسی AMI در استریسک ، برای انواع مراکز تلفنی مبتنی بر استریسک می‌توان انواع داشبوردهای مدیریتی را با هر زبان برنامه نویسی ، توسعه داد . با تسلط بر مفاهیم آموزش AMI  در استریسک به راحتی ابزار‌ها و ماژول‌های کاربردی خود را تولید نمایید . ابزار هایی چون :

  • مانیتورینگ مرکز تماس
  • مانیتورینگ مرکز تلفن و داخلی‌ها به صورت live
  • پیاده سازی ماژول تماس خودکار
  • پیاده سازی انواع سیستم های هشدار
  • پیاده سازی سازی سیستم‌های امنیتی
  • داشبورد مدیریتی برای انواع گزارشات مرکز تلفن و یا مرکز تماس
  • پیاده سازی سیستم یادآوری جلسات
  • پیاده سازی سیستم اعلام بدهی مشتریان بانک


  • آموزش برنامه نویسی ami در استریسک

پکیج آموزش برنامه نویسی AMI در استریسک مناسب چه افرادی می‌باشد ؟

  1. علاقه مندان به یادگیری مباحث VOIP
  2. علاقه مندان به توسعه استریسک و برنامه نویسان سیستم های تلفنی
  3. مدیران و کارشناسان IT و شبکه
  4. مدیران مرکز تماس‌

سرفصل های پکیج آموزش AMI

  • معرفی کاربردهای توسعه استریسک با AMI
  • معرفی فایل‌های داخل پکیج آموزشی
  • معرفی ابزارها و برنامه‌های استفاده شده
  • آشنایی با معماری AMI
    • معماری کلی اینترفیس AMI
    • ساختار Event ها
    • ساختار Action ها
    • ساختار Response ها
  • پیکربندی AMI در استریسک
  • بررسی دستورات کاربردی AMI در کنسول استریسک
  • معرفی راه‌های ارتباط با AMI
  • AMI بر روی TCP
    • اتصال به AMI از طریق Telnet
  • AMI بر روی HTTP
    • معرفی api یا وب‌سرویس AJAM  برای اتصال به AMI در مدل HTTP
    • پیکربندی micro web server در استریسک
    • اتصال به AMI از طریق Browser
  • معرفی زبان‌ها و کتابخانه‌ها برای کار با AMI
    • بررسی زبان‌های برنامه‌نویسی مناسب برای کار با Action ها و Event ها
    • معرفی کتابخانه PHPManager برای کار با AMI در PHP
    • معرفی کتابخانه AsterNet برای کار با AMI  در .net
  • ساخت ماژول تماس خودکار به زبان PHP
    • بررسی سناریو  و ساخت پایگاه داده
    • ساخت ماژول تماس‌گیر خودکار (Manager Action)
    • ساخت ماژول بررسی نتایج تماس‌های گرفته شده  (Manager Event)

بررسی سناریوی موجود در بسته آموزش AMI

ماژول تماس خودکار

  • میخواهیم با یک گروه از مشتریانمان در یک زمان به خصوص تماس گرفته شود و خدمات ویپ پس از برقراری تماس ، آن‌ها را به یک IVR منتقل نماییم .
  • این برنامه با زبان برنامه‌نویسی PHP تولید خواهد شد .
  • لیست شماره مشتریان از یک جدول در پایگاه داده MySQL فراخوانی خواهد شد .
  • زمان‌ مورد نظر برای برقراری تماس‌ با مشتریان با استفاده از سرویس cron در لینوکس مدیریت می‌شوند .
  • موفقیت و یا عدم موفقیت و همچنین دلیل آن ، برای هر تماس در پایگاه داده ذخیره خواهد شد .

پیش نیازهای لازم برای شروع برنامه نویسی AMI

  1. آشنایی با مباحث Dialplan در استریسک
  2. آشنایی به یک زبان برنامه نویسی مانند : #PHP , Python , C  , …

با خریداری بسته آموزش برنامه نویسی AMI چه مزایا و امتیازاتی نصیب من می شود ؟

  1. در حدود ۳۰۰ دقیقه فیلم آموزشی با کیفیت برای آموزش برنامه نویسی AMI در استریسک
  2. جزوه آموزشی , شامل کل مباحث عنوان شده در این آموزش در قالب یک فایل Power Point و یک فایل PDF
  3. تمامی کدهای تولید شده در سناریو‌ی پیاده سازی شده در این آموزش تحت قالب فایل‌‌های  PHP
  4. پشتیبانی فنی به صورت تلفنی و یا تیکت ، با کارشناسان فنی ویپینگ برای مدت زمان ۱ ماه پس از خرید این پکیج آموزشی

آیا آموزش AMI شامل گارانتی هم می شود ؟

صد در صد بله :

چنانچه به هر دلیلی پس از خریداری این بسته آموزش برنامه نویسی AMI , این آموزش را کم کیفیت ارزیابی کردید و خدمات voip یا آن را مطابق سرفصل های عنوان شده مشاهده نکردید , فقط کافیست با واحد پشتیبانی ویپینگ تماس حاصل فرمایید تا وجه پرداختی بدون هیچ گونه سوالی به شما عودت داده شود .