سلام . با قسمت بیست و چهارم از سری مقالات آموزش ویپ سیسکو در خدمت شما عزیزان هستیم . آموزش CALL PARK در CME همانطور که از عنوان مقاله پیداست در این قسمت از مجموعه بلاگ آموزش VOIP میخواهیم با قابلیت Call Park در CME آشنا شده و سپس به بررسی نحوه تنظیم و راهاندازی این قابلیت در روتر سیسکو بپردازیم .
معمولا زمانی که یک داخلی تماسی را Hold میکند فقط خودش میتواند آن تماس را از Hold خارج کرده و پاسخگوی آن تماس باشد . به کمک قابلیت Call Park ما میتوانیم تماسهای مورد نظرمان را در داخلیهایی که از قبل برای Call Park ایجاد کردهایم پارک کنیم و سپس آن تماس را توسط تلفنهای دیگر سازمان از پارک خارج کرده و پاسخگوی آن باشیم .
به طور کلی Call Park به دو شکل قابل اجرا میباشد . یکی این که مرکز تلفن تماسها را به صورت خودکار در داخلیهای از قبل ساخته شده به صورت Random پارک کند و دیگری این که فرد پاسخگو ، تماس را به طور هدفمند در یکی از داخلیهای مورد نظر خود پارک کند . برای درک بهتر این موضوع تصور کنید در یک محیط کاری بزرگ مانند انبار یا فروشگاه که کاربران مدام در حال حرکت هستند میخواهیم این قابلیت را راهاندازی کنیم . در چنین محیطی از سناریوی اول استفاده میکنیم ، به این صورت که تلفنچی تماسهای ورودی را پاسخ داده و سپس آنها را پارک میکند و بعد در بلندگوی محیط فرد مورد نظر را صدا زده و میگوید ” آقای X یک تماس در داخلی Y داری ، لطفا جواب بده ” . در مرحله بعدی فرد مورد نظر توسط هر یک از داخلیهای محیط تماس را از پارک خارج کرده و پاسخ میدهد .
از حالت دوم معمولا در محیطهای اداری استفاده میکنیم . به این صورت که تلفنچی تماسها را به صورت مستقیم در داخلیهای از قبل تعیین شده ( مثلا ۳۰۰ برای مالی ، ۳۰۱ برای فنی ، ۳۰۲ برای فروش و … ) پارک میکند و سپس کارشناسان هر بخش از سازمان تماسهای پارک شدهی مرتبط با خود را پاسخ میدهند .
اولین قدم برای پیادهسازی قابلیت Call Park در CME ساخت داخلیهایی است که برای پارک تماس میخواهیم از آنها استفاده کنیم . برای این کار کافیست در ابتدا داخلی مورد نظر را ساخته و سپس با زدن دستور Park-slot آن داخلی را به سیستم Call Park اختصاص دهیم .
همانطور که مشاهده میکنید در ادامهی کامند Park-slot میتوانید پارامترهای دیگری را نیز برای این قابلیت تنظیم کنید که برخی از این پارامترها عبارت است از :
پس از ساخت Park-slot ها با ریست کردن تلفنها Softkey پارک تماس روی تلفنها ظاهر میشود . خدمات ویپ در این مرحله برای پارک تماس باید زمانی که در حال مکالمه هستید این Softkey را بزنید تا مانند تصویر ذیل پیغام پارک تماس برای شما نمایش داده شود .
نکته : برای پارک تماس به یک Park-slot خاص میتوانید تماس را به آن داخلی Transfer کنید .
در قدم بعدی برای پاسخگویی به تماسهای پارک شده سه راه داریم :
مطالب مرتبط با مقاله آشنایی با Call Park در CME در همین نقطه به پایان میرسد . خدمات voip شما عزیزان در صورت وجود هر گونه سوال یا ابهام میتوانید از طریق فیلد دیدگاهها با کارشناسان ویپینگ در ارتباط باشید .