-
تنظیم منشی تلفنی در FREEPBX
جمعه 1 شهریور 1398 13:03
منشی تلفنی یکی از ویژگی های پر استفاده در سیستم های تلفنی تحت شبکه ( VoIP ) است. در این لحظه از دوره آموزش FreePBX می کوشیم تا تنظیم منشی تلفنی در FreePBX را با تمام جزئیات آن بررسی کنیم. FrePBX با استفاده از یک منوی صوتی تعاملی به فرد تماس گیرنده اجازه می دهد تا با استفاده از کلید های تلفن خود دستوراتی برای سیستم...
-
آموزش ساخت داخلی در FREEPBX
جمعه 1 شهریور 1398 13:02
آموزش ساخت داخلی در FreePBX یکی از قدم های اولیه ولی کاربردی در راه اندازی این سیستم تلفنی محبوب است، از دوره آموزش FreePBX در این ساعت قصد داریم تا ساخت داخلی در FreePBX را با تمام جزئیات آن بررسی کنیم بنابراین با حجم زیادی از اطلاعات روبرو خواهیم شد پس در قسمت اول با روشی بسیار ساده با استفاده از حداقل پارامتر های...
-
معرفی داخلی های FREEPBX
جمعه 1 شهریور 1398 13:01
یکی از مزایای FreePBX امکان برقراری ارتباط و متصل کردن تکنولوژی های مختلف به یکدیگر است، در این مطلب از سری دوره آموزش FreePBX سعی داریم تا نگاهی به انواع داخلی های FreePBX که تکنولوژی های مختلفی را پشتیبانی می کنند بیندازیم. این بررسی شامل نحوه کارکرد و کاربرد های این پروتکل ها است. قطعا داشتن یک دیدگاه درست در مورد...
-
راه اندازی اولیه FreePBX
جمعه 1 شهریور 1398 12:59
با راه اندازی اولیه و تنظیم FreePBX از دوره آموزش FreePBX با شما هستیم. موضوعاتی که در این مطلب به آن می پردازیم به صورت کاربردی بوده پس با استفاده از این مقاله حداقل تنظیم FreePBX را مورد بررسی قرار می دهیم. اولین مرحله ، ساخت داخلی برای تلفن ها است. از مسیر Applications وارد قسمت Extensions می شویم ، همانطور که...
-
آموزش نصب FreePBX
جمعه 1 شهریور 1398 12:58
در سری دوره آموزش FreePBX با مطلب آموزش نصب FreePBX به صورتی ساده و کاربردی در خدمت شما هستیم، روش نصب FreePBX ی که در این آموزش دنبال می کنیم با استفاده از فایل ISO بر روی یک ماشین مجازی است، نصب FreePBX در ماشین مجازی و یا یک سرور فیزیکی به جز در مراحل اولیه از روند ثابت و آسانی پیروی می کند پس اگر قصد راه اندازی...
-
آموزش مدیریت زمان در ایزابل ( قسمت دوم )
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:46
در قسمت قبل از مجموعه آموزش ایزابل ساخت بازه زمانی را آموزش دادیم ، در حال حاضر شما می توانید بازه زمانی دلخواه خود را بسازید حال نوبت آن می رسد شرط زمانی را برای رویداد های داخل ایزابل استفاده کنیم. قبل از هر چیز از تنظیم بودن ساعت سرور ایزابل مطمئن شوید . برای اینکار از زیر منوی تنظیم ساعت در ایزابل سیستم گزینه...
-
آموزش مدیریت زمان در ایزابل ( قسمت اول )
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:46
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به مدیریت زمان در ایزابل می پردازیم ، با یادگیری این مبحث شما می توانید بحث زمان را در همه فرایند های مرکز تماس خود دخیل کنید. به عنوان مثال می خواهید در خارج از ساعت کاری تماس گیرنده ها با صدایی مبنی بر اتمام ساعت کاری برخورد کنند. برای این منظور دو مفهوم در ایزابل را باید یاد...
-
آموزش ساخت RING GROUP در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:46
یکی از قابلیت های ایزابل ایجاد گروهای تماس است. شما می توانید چند آموزش ساخت RING GROUP در ایزابل داخلی را در یک گروه تماس قرار دهید و با این روش توسط یک شماره دیگر به مجموعه ای از داخلی ها دسترسی دارید. به عنوان مثال شما چند نفر کارشناس فروش دارید . در صورتی که یک IVR را به سمت کارشناسان فروش هدایت کنید باید دو...
-
آموزش ساخت ANNOUNCEMENT در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:45
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به آموزش اطلاعیه ها یا همان announcement می پردازیم . اطلاعیه ها آسان ترین روش تعامل با کاربر می باشد. شما با استفاده از announcement ها می توانید یک پیام صوتی برای کاربر پخش کنید و سپس آن را به مسیر دیگر هدایت کنید. به طور مثال می توانید در روز تعطیل می توانید برای کاربر یک پیام...
-
آموزش ساخت IVR در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:45
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به یکی از قابلیت های کلیدی سیستم تلفنی ایزابل خواهیم پرداخت این قابلیت جزو جدا نشدنی هر مرکز تماسی است ،حتما تا به حال با شرکتی تماس گرفته اید و در ابتدا سیستم به شما خوش آمد گویی می گوید و سپس از شما می خواهد برای ارتباط با بخش های مختلف کلید های متفاوتی را فشار دهید ، به عنوان مثال...
-
آموزش ضبط صدا در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:44
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به ضبط صدا در ایزابل می پردازیم ، از این صدای ضبط شده در IVR و Announcement ها استفاده خواهد شد. به چه علت در ایزابل از صدا های ضبط شده استفاده می کنیم در سیستم های تلفنی تنها راه تعامل مخاطب از طریق صدا است آموزش ضبط صدا در ایزابل برای اینکه خطایی را نشان دهیم و یا کاری را به مخاطب...
-
آموزش ارتباط ترانک بین دو سرور ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:44
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به آموزش اتصال دو سرور ایزابل (ترانک بین دو سرور ایزابل) می پردازیم ، شایان ذکر است که این آموزش برای ترانک بین ایزابل و الستیکس و FreePBX نیز کاربرد دارد . کاملا مشابه می باشد. چرا باید دو سرور ایزابل را به هم متصل کنیم سازمان ها و شرکت هایی که دارای شعب متفاوتی هستند معمولا ارتباط...
-
آموزش اتصال به SIP TRUNK مخابرات به وسیله ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:40
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به آموزش برقراری ارتباط ایزابل با خارج بوسیله SIP TRUNK مخابرات می پردازیم ، پیش نیاز این مبحث آشنایی با Trunk ، Inbound Route ، Outbound route می باشد. سرویس SIP TRUNK چیست؟ حتما تا به حال به این فکر کرده اید که شرکت ها و سازمان های بزرگ چطور با استفاده از آموزش SIP TRUNK مخابرات یک...
-
آموزش مسیر خروجی (OUTBOUND ROUTE) در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:34
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به آموزش ارتباط ایزابل با خارج به وسیله ترانک می پردازیم ، در این قسمت با انواع ترانک در ایزابل نیز آشنا خواهیم شد. ترانک در ایزابل مفهموم ترانک در شبکه به معنای OUTBOUND ROUTE در ایزابل مسیری برای عبور تمامی Vlan ها می باشد ولی این تعریف در مراکز تلفنی و مخابراتی کاملا متفاوت است و...
-
آموزش ترانک ( TRUNK ) در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:33
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به آموزش ارتباط ایزابل با خارج به وسیله ترانک می پردازیم ، در این قسمت با انواع ترانک در ایزابل نیز آشنا خواهیم شد. ترانک در ایزابل مفهموم ترانک در شبکه به معنای مسیری برای عبور تمامی Vlan ها می باشد ولی این تعریف در مراکز تلفنی و مخابراتی کاملا متفاوت است و به معنی مسیر های اتصال در...
-
مسیر ورودی در ایزابل (INBOUND ROUTE )
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:32
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به تنظیمات مسیر دهی تماس در ایزابل می پردازیم و یاد می گیریم چگونه مسیر های متفاوتی برای تماس های ورودی داشته باشیم. تعریف مسیر ورودی هر تماسی که وارد سیستم تلفنی ایزابل می شود (تماس می تواند از یک خط شهری ویا یک سیستم تلفنی دیگر وارد شود در واقع هر تماسی که از طریق ترانک وارد سیستم...
-
قابلیت FOLLOW ME در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:31
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به یکی از پرکاربردی ترین و جالب ترین قابلیت های این سیستم تلفنی می رسیم که Follow me نام دارد. با استفاده از این قابلیت می توانید یک داخلی را هر زمانی که خواستید که دنبال کنید ، با یک مثال قطعا بهتر متوجه خواهید شد. درک بهتره FOLLOW ME برای مثال فرض کنید در سازمان شما کارمندی هست که...
-
صندوق صوتی در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:29
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل مانند قسمت قبل به یکی دیگر از ویژگی های داخلی می پردازیم صندوق صوتی شاید با اسم پیغام گیر در تلفن های معمولی بیشتر آشنا باشید ، صندوق صوتی در واقع همان پیغام گیر است البته با امکانات بیشتر ، یکی از ویژگی های جالب مراکز تماس امکان صندوق صوتی برای هر داخلی می باشد ، بدین شکل که در...
-
ضبط مکالمات یک داخلی در ایزابل
سهشنبه 29 مرداد 1398 23:24
در قسمت قبل از مجموعه آموزش ایزابل ساخت یک داخلی ساده را آموزش دادیم در این قسمت از آموزش می خواهیم به تنظیمات ضبط مکالمه در یک داخلی بپردازیم. برای ضبط مکالمه یک داخلی ایزابل کافی است در تنظیمات آن داخلی به بخش Recording Options برویم و تنظیمات را اعمال کنیم . به صورت پیش فرض تنظیمات ضبط مکالمه ایزابل یک داخلی فعال...
-
تعریف داخلی جدید روی ایزابل
سهشنبه 8 مرداد 1398 12:27
در این قسمت از دوره آموزش ایزابل به اصلی ترین قسمت ایزابل یعنی سیستم تلفنی می پردازیم ، در این بخش می خواهیم نحوه تعریف و استفاده از یک داخلی در ایزابل را آموزش دهیم ابتدا به چند تعریف پایه می پردازیم داخلی یا (EXTENTION) چیست؟ همانطور که در همه سیستم های تلفنی می بینیم هر تلفن برای خود یک شماره دارد که از طریق آن می...
-
نصب و راه اندازی کارت تلفنی روی ایزابل
سهشنبه 8 مرداد 1398 12:22
در قسمت قبل از دوره آموزش ایزابل به روش های اتصال ایزابل به خطوط شهری و تلفن های آنالوگ پرداختیم . در این مطلب قصد داریم روش اتصال کارت های تلفنی به سرور ایزابل را توضیح دهیم ،یکی از قابلیت های عالی الستیکس که در حال حاضر در ایزابل هم موجود می باشد ، نصب و تنظیم اولیه کارت های تلفنی به صورت خودکار می باشد. در ادامه به...
-
سخت افزار های تلفنی برای ایزابل
سهشنبه 8 مرداد 1398 12:16
در این قسمت از دوره آموزش ایزابل به بررسی سخت افزار های جانبی جهت راه اندازی سرور ایزابل خواهیم پرداخت . در قسمت اول دوره آموزشی ایزابل سخت افزار لازم جهت راه اندازی سیستم را بیان کردیم ، اما برای راه اندازی یک سیستم تلفنی به سخت افزار های دیگری نیز نیاز داریم. شاید تا اینجای کار برای شما هم سوال پیش آمده باشد که چطور...
-
آموزش AGENDA در ایزابل
سهشنبه 8 مرداد 1398 11:48
در این قسمت از دوره آموزش ایزابل به یکی از ماژول های اضافی ایزابل خواهیم پرداخت این ماژول Agenda یا دستور جلسات نام دارد. این ماژول منحصر به ایزابل نمی شود و در الستیکس ۲٫۵ و ۴ نیز وجود داشت. ماژول agenda از طریق منوی سمت چپ قابل دسترس تقویم در ازابل است ، این ماژول شامل دو قسمت می باشد. تقویم در ماژول AGENDA قسمت اول...
-
تنظیمات شبکه در ایزابل
دوشنبه 7 مرداد 1398 12:02
در این قسمت از دوره آموزش ایزابل ابتدا نگاهی کلی به پنل وب ایزابل می کنیم و سپس به تنظیمات شبکه ای در ایزابل می پردازیم . نگاهی به پنل وب ایزابل در قسمت قبل آموزش توانستیم به پنل وب دسترسی پیدا کنیم با ورود به این پنل با تنظیمات شبکه در ایزابل یک پنجره کوچک مبنی برثبت نام و یا ورود به حساب ایزابل بر خورد می کنیم شما...
-
دسترسی به پنل وب ایزابل
دوشنبه 7 مرداد 1398 12:00
در این قسمت از مجموعه آموزش ایزابل به نحوه دسترسی به پنل وب ایزابل خواهیم پرداخت ، و تمام مشکلاتی که ممکن است مانع دسترسی شما شوند را بررسی خواهیم کرد . تمام حالت های بازیابی پسورد در ایزابل را نیز بررسی خواهیم کرد . بعد از این آموزش قطعاً به پنل وب دسترسی خواهید داشت. باز کردن پنل وب ایزابل برای دسترسی به پنل وب شما...
-
آموزش نصب ایزابل به صورت تصویری
دوشنبه 7 مرداد 1398 11:56
با مرور تاریخچه نرم افزار ایزابل در قسمت اول از مجموعه آموزش ایزابل ، در این قسمت به مرحله نصب نرم افزار رسیدیم . در این قسمت ابتدا با هم نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری برای نصب و یادگیری آموزش نصب ایزابل را خدمت شما عزیزان معرفی می کنیم و در ادامه به طور کامل و به صورت گام به گام و تصویری ، نصب ایزابل را روی ماشین...
-
ایزابل چیست ؟ بررسی تاریخچه ISSABEL
دوشنبه 7 مرداد 1398 11:53
تاریخچه ایزابل ، نرم افزار کد باز برای راه اندازی VOIP ایزابل یک نرم افزار تلفنی رایگان و متن باز است که هسته تلفنی آن Asterisk می باشد. آموزش ایزابل تعداد زیادی نرم افزار جانبی را در بر گرفته و باعث شده است که حتی افرادی که دانش نسبتاً کمی از VOIP و شبکه دارند به راحتی بتوانند یک مرکز تماس حرفه ای برای سازمان خود راه...
-
خدمات نصب و راه اندازی VOIP
شنبه 5 مرداد 1398 11:17
چرا در کسب و کارمان به خدمات راه اندازی VOIP نیاز داریم ؟ استفاده از فناوریهای جدید در صنعت ارتباطات همواره منافع زیادی دربر نصب و راه اندازی خواهد داشت ، اما یکی از سوالاتی که برای اکثر افراد قبل از نصب و راه اندازی VOIP پیش خواهد آمد ، این است که راهاندازی VOIP چه مزایایی برای کسب و کارمان خواهد داشت ؟ ما قبلا در...
-
دوره آموزش VOIP سیسکو
شنبه 5 مرداد 1398 11:17
اجازه دهید قبل از بررسی سرفصلها و امکانات آموزش VOIP سیسکو در ویپینگ توضیحی کوتاه در مورد فعالیت شرکت سیسکو در زمینه VOIP ارائه دهیم . شرکت سیسکو یکی از قدرتمندترین و بزرگترین فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات میباشد که با تولید تجهیزات آموزش ویپ سیسکو و نرمافزارهای متعدد گامهای بزرگی در این راستا برداشته...
-
دوره آموزش ایزابل ISSABEL
شنبه 5 مرداد 1398 11:16
آموزش ایزابل ISSABEL محبوبترین نرم افزار تلفنی متن باز در ایران ایزابل یک نرمافزار رایگان و متن باز است که جهت کار به عنوان یک IP-PBX مبتنی بر Asterisk طراحی و توسعه داده شده است . بر خلاف FreePBX که صرفاً یک واسط کاربری برای Asterisk میباشد ( امکانات جانبی FreePBX غیر رایگان میباشد) ایزابل متشکل از آموزش ایزابل...